Etkinlik & Haberler

Türk Telekom, Gaziantep ve Şanlıurfa’da az gören 48 çocuğa Günışığı eğitimi verdi

Az görenlere umut ışığı olan Türk Telekom Günışığı Projesi, görme engelliler için bu defa Gaziantep ve Şanlıurfa’daydı… Proje kapsamında 13 – 17 Şubat tarihleri arasında Gaziantep ve Şanlıurfa’da yüzde 1 ile 10 arasında görme kalıntısına sahip 48 öğrenciye az gören eğitimi verildi. Eğitimlerde sürekliliğinin sağlanabilmesi için, çocukların ailelerine ve eğitmenlere de Günışığı Projesi kapsamında bilgilendirme ve oryantasyon eğitimi yapıldı. Günışığı, az gören çocuklara erken müdahale eğitimiyle, var olan ışık algılarını kullanarak nesneleri algılamayı ve normal alfabeyi okumayı öğretiyor.

Türkiye’nin lider iletişim ve eğlence teknolojileri şirketi Türk Telekom, ‘herkes için erişilebilir iletişim’ prensibi doğrultusunda EY-DER (Engelsiz Yaşama Derneği) ile birlikte hayata geçirdiği Günışığı Projesi’ni bu defa Gaziantep ve Şanlıurfa’daki görme engelli çocuklara götürdü.

13-17 Şubat tarihleri arasında Gaziantep ve Şanlıurfa’da gerçekleştirilen değerlendirmeler sonucunda Günışığı eğitimlerine uygun, yüzde 1 ile 10 arasında görme kalıntısına sahip 48 görme engelli çocuk tespit edildi. Eğitimler, Gaziantep GAP Görme Engelliler Okulu ve Şanlıurfa Haliliye Görme Engelliler Okulu’nda gerçekleştirildi.

İki şehirde toplam dört gün süren etkinlikler sırasında aileler ve eğitmenler de az gören bilgilendirme eğitimi aldı. Ailelere ayrıca çocuklarının motivasyonlarını nasıl yükselteceği, işlevsel görme becerilerini kullanmaları konusunda nasıl uyaracakları konusunda da eğitimler verildi.

Türk Telekom’un sosyal sorumluluk projesi olan Günışığı Projesi kapsamında yüzde 1 ila 10 oranında görme kalıntısına sahip olan çocuklara erken müdahale eğitimiyle; var olan ışık algılarını kullanarak nesneleri algılamaları ve normal alfabe ile okumaları öğretiliyor. Çocuklar, Günışığı Projesi kapsamında aldıkları eğitimler sonucunda “gören yaşıtları” ile eşit eğitim alma yetkinliğine de erişiyor. Proje kapsamında erken müdahale eğitimi alan çocuklar; eğitimlerini tamamladıktan sonra paten kayabiliyor, bisiklete binebiliyor, toplu taşıma araçlarını kimseye ihtiyaç duymadan kullanabiliyor, resim yapabiliyor, yapılan ortam düzenlemeleriyle sınıf ortamında diğer arkadaşlarıyla aynı sıraları paylaşarak eğitimlerini onlarla birlikte sürdürebiliyorlar.

Günlük yaşam fonksiyonları gelişiyor

Eğitimlerle birlikte çocukların işlevsel görme fonksiyonlarını ön plana çıkararak, günlük yaşam aktivitelerinin hepsini görme yetilerini kullanarak yapmaları hedefleniyor. Erken yaşlardan itibaren çocukların göz kaslarını kullanmaya yönelik yapılan çalışmalar, çocukların eğlenerek öğrenebileceği şekilde gerçekleştiriliyor. Eğitimlerin merkezinin bulunduğu Ankara dışındaki illerde çocukları gelişimleri uzaktan görüntülü görüşme ve kayıtlarla takip ediliyor. Böylece eğitimlerde süreklilik sağlanırken, aileler olumlu gelişmelerden haberdar edilerek motivasyonlarının artması sağlanıyor.

34 ilde verilen Günışığı eğitimleriyle bu eğitim dönemine kadar toplam 300 çocuk eğitim sürecini tamamladı.

23 Şubat 2017

Bülten Tarihi: 23 Şubat 2017